Lokalt bureausamarbejde udspringer af Vidensbyens netværk

De to vidensby-medlemmer Robert Jensen, Black og Johnny Møller, Online Advisor har etableret et endnu tættere samarbejde med baggrund i en fælles succes.

Det digitale marketingsbureau Online Advisor med Johnny Møller ved roret, har været på en rejse mod en skarpere branding og en ny visuel identitet. Rejsen foregik i et tæt samarbejde med Robert Jensen fra brandingvirksomheden Black.

Online-marketing skal gøres, så det er etisk forsvarligt
Johnny Møller, adm. dir. hos Online Advisor, fortæller: “Vi arbejder i en meget konkurrencepræget og til tider broget branche. Derfor har det været vigtigt for os at finde de rette ben at stå på og sikre, at vi står skarpt i vores kommunikation og vores branding overfor vores kunder og interessenter.”

“Robert har hjulpet os igennem med hans Rejseplan for Branding for at finde dét særlige, vi vil kendes og måles på. Helt konkret vores kernefortælling – altså vores DNA som virksomhed. Samtidig har vi nøje udvalgt, hvordan vi vil fremstå og her er værdien ordentlighed særligt vigtig for os. Det gælder i den måde, vi arbejder sammen med vores kunder på, og det gælder i vores rådgivning, så de får løsninger, der lever op til etisk brug af data”, fortsætter Johnny Møller.

Branding skal styrke forretningen
“En virksomhed brander sig om den vil eller ej. Så det handler om at have styr på sine produkter og services, sin kommunikation og på det visuelle udtryk. Det er reelt den eneste mulighed andre har for at lære dit brand at kende, og for at vurdere det og danne sig sin egen mening. Og så skal man huske, at branding skal styrke forretningen. Det kræver overblik.

Tit ser man, at en virksomhed bestiller et nyt logo og mener, at der så er styr på det hele. Men det er kun en meget lille del af branding. Man kan sige, at det svarer til at købe et fint sæt tøj – men uden at have begreb om hvad man vil sige og hvad man vil tilbyde sit marked. Så står man godt nok og ser pæn ud, men det kommer der ikke nødvendigvis forretning ud af”, siger Robert Jensen.

Bliv fundet, bliv set og bliv husket
Johnny Møller tager over. “Der er tre vigtige ting at huske, hvis man skal lykkes online med sin forretning:

  • Kunderne skal kunne finde dig.
  • De skal kunne se dig.
  • Og de skal huske dig.

Hos Online Advisor siger vi det helt kort: Bliv fundet, Bliv set, Bliv husket. De tre trin afspejler de tre overordnede stadier i den digitale kunderejse, vi styrer efter, når vi hjælper vores kunder til succes online”

Kickstart Lyngby – lokal hjælpepakke til de hårdest ramte
Johnny og Robert har kendt hinanden gennem de sidste fem år i Vidensbyen og har begge deltaget i Netværk for små virksomheder. Det er her, de fik tanken om at prøve hinanden mere konkret af.

Deres første fælles aktivitet var en hjælpepakke til et trængt lokalt handels- og turismeliv, som havde lidt under Corona-krisen. Her tilbød de – kvit og frit – nogle af de hårdest ramte butikker, restauranter og turisterhverv en hel marketingsafdeling, som de stillede til rådighed en halv dag.

“Gennem vores fælles samarbejde har vi fundet hinanden og lært, at vi hver især besidder kompetencer som til sammen giver et helt unikt resultat. Robert på den strategiske og kommunikative del og Online Advisor på den eksekverende og aktiverende del”, siger Johnny Møller.

“Som et direkte resultat af netværkssamarbejdet i Vidensbyen tilbød vi altså for første gang i Lyngby et lokalt bureausamarbejde med stort udsyn og erfaring fra opgaver for både store og små danske og udenlandske virksomheder”, tilføjer Robert Jensen.

“Sagt helt kort kan vi hjælpe vores kunder med at få sammenhæng i kommunikation og branding hele vejen fra en mere strategisk beslutning og helt frem til den enkelte kampagne eller at få sat system i online-markedsføringen. Og vi er klar uanset om det gælder små eller store opgaver”, slutter Robert Jensen.

Baggrund
Robert Jensen, Virum, har i mere end 25 år hjulpet virksomheder og organisationer med at sætte system i branding og kommunikation, så de udstråler det, de vil kendes på: Det er for eksempel den skarpe fortælling, deres visuelle identitet eller kampagne- og kommunikationsarbejde; derunder at hjælpe med facilitering af processen ved hjælp af hans metode Rejseplan for branding.

Til hverdag driver Robert virksomheden Black med opgaver for blandt andre MP Pension, Jysk Fynske Medier, Træinformation, Finansforbundet, LKF Traffic, OK-Fonden og Lyngby Boligselskab.

I Vidensbyen er han aktiv i Netværk for Kommunikation og Netværk for Mindre Virksomheder. Dertil er han fast vært på Godmorgen-netværket hvor Vidensbyen, Lyngby Boldklubs Erhvervsnetværk og Handels-foreningen for Lyngby og Omegn samler alle netværksdeltagere under ét.

Se mere på www.blacknetwork.dk

Johnny Møller, Lyngby, har gennem 16 år arbejdet med marketing og salg og hele tiden arbejdet mod at tilbyde nogle nye løsninger, som giver højere værdi og bedre gennemsigtige resultater. I 2015 valgte Johnny at starte bureauet Online Advisor med det formål at tilbyde sine kunder indblik, gennemsigtighed og resultater, der gør en forskel. Siden er bureauet vokset organisk gennem et loyalt samarbejde med sine kunder og udviklingen af nye spændende samarbejder. Virksomheden hjælper kunder som Egmont, Universal Music og CapaSystems, og tilbyder hjælp til søgemaskine-optimering, online annoncering, hjemmeside og grafisk design og email-marketing. 

Gennem mange år har Johnny været en del af Science City Lyngby og er tovholder for netværket, der arbejder for de mindre virksomheder i Lyngby. Derudover er Johnny en del af CPH Business advisory board, hvor han hjælper med at guide og rådgive lokale iværksættervirksomheder i deres vækstrejse.

Se mere på www. online-advisor.dk