Lyngby Day in a new way

For andet år i træk skulle Lyngby Day og et orienteringsløb have været afholdt for at byde internationale studerende velkommen til Lyngby.
Dette blev dog bremset af COVID-19 og blev først rykket til en senere dato og derefter til en forenklet og forkortet version af sidste års arrangement.

Uddeling af goodiebags fra virksomheder og butikker i Lyngby
Selvom det var nødvendigt at aflyse arrangementet i sin oprindelige version, skulle det alligevel markeres, at flere virksomheder og butikker har haft ønske om at byde nye studerende velkommen til byen.
Det blev gjort fredag den 9. oktober kl. 13-14 på DTU, hvor Polyteknisk Forening og Science City Lyngby uddelte goodiebags til de første 100 studerende med rabatvouchers til flere forskellige butikker og merchandise fra nogle af byens virksomheder.

Mange aktører i byen har bakket op
Før ændringen i arrangementet havde mange af byens virksomheder og organisationer også budt ind med velkomstvideoer til de nye studerende – videoer der skulle have indgået som en del af orienteringsløbet. Videoerne må de studerende have til gode til næste år, hvor vi forhåbentligt kan afholde Lyngby Day endnu engang, og vi er glade for, at så mange har haft lyst til at støtte op om Lyngby Day-eventet.

Virksomheder, organisationer og butikker der har bidraget:
COWI, Microsoft, Haldor Topsøe, Novozymes, Aquaporin, Magasin, Windspace, Mærsk Drilling, SPEAK, Frilandsmuseet, RetailTech Lab, DTU, Lyngby-Taarbæk Kommune, Sticks & Sushi, Cock’s & Cows, Det Sunde Køkken, Zætteberg Kaffe & Vin, Paradis, Café de Picasso.

Baggrund
Lyngby Day er forankret i Vidensbynetværk for Internationalisering og afholdes som en del af Vidensbyens fokus på at fastholde internationale studerende og talenter.
Desuden indgår eventet som en del af Vidensbyens arbejde med at skabe forbindelser mellem campus og by, så byaktører gør det mere attraktivt for studerende at besøge byen, og så flere studerende får øjnene op for byens mange muligheder.