Kampagne fremviser Greater Copenhagens Forskningsstyrker

Tiltrækning af internationale forskere, virksomheder og talenter

Vidensbyen er projektpartner i forbindelse med en ny digital Food-kampagne, der skal tiltrække internationale virksomheder og talent til Greater Copenhagens fødevare- og ingrediensindustri. En industri, der har potentiale til at løse nogle af verdens helt store fødevareudfordringer.

Skal disse udfordringer løses, så er Greater Copenhagen en oplagt destination for internationale forskere, virksomheder og talenter. Det konkluderede en stor rapport, da man i samarbejde mellem industrier, universiteter, vidensmiljøer, Copenhagen Capacity og Region Hovedstaden kortlagde Greater Copenhagens 12 styrkepositioner inden for forskning i 2016 i projektet ‘Greater Copenhagen – from science to business’. Den aktuelle Food-kampagnen er 100 % digital og rammer primært målgruppen af internationale beslutningstagere gennem sociale medier, hvor målgruppen ledes videre til dette kampagnesite.

Food-kampagnes hovedbudskab er, at Greater Copenhagen skaber gode rammer for innovation og værdiskabelse, fordi regionens forskningskultur bygger på et tæt tværfagligt samarbejde mellem universiteter, virksomheder, vidensmiljøer – og endda konkurrenter. Dette samarbejde gør sig også tydeligt i kampagnen, der er målrettet Europæiske og Nordamerikanske beslutningstagere, der arbejder i fødevare- og ingrediensvirksomheder, og hvor bl.a. DTU, Lyngby-Taarbæk Vidensby, KU, Copenhagen Science City, Danish Food Cluster og store virksomheder deltager.

Fakta:

  • Food-kampagnen bygger på erfaringer fra tidligere Fintech-, Logistik-, Brexit- og Life Science-kampagner, som Copenhagen Capacity har udviklet for at tiltrække internationale virksomheder til Greater Copenhagen
  • Food-kampagnen er finansieret af Region Hovedstaden i samarbejde med Copenhagen Capacity, Københavns Universitet, DTU, Copenhagen Science City, Lyngby-Taarbæk Vidensby, Frederiksberg Science City, International House Copenhagen, Danish Food Cluster, Food Nation, Ingrediensforum (DI fødevare)
  • Food-kampagnen er den femte virksomhedskampagne, Copenhagen Capacity har leveret via sit prisvindende kampagnekoncept