Science City Lyngby deltager på Big Bang

Science City Lyngby deltager på Big Bang – Danmarks største naturfagskonference og -messe. Fokus er på lærernes udbytte af skole-virksomhedssamarbejder.

Når over 1.500 naturfagslærere og forskere samles til årets Big Bang den 24. og 25. marts, så får de mulighed for at blive klogere på, hvordan Science City Lyngby arbejder med skole-virksomhedssamarbejder.

Science City Lyngby deltager på Big Bang torsdag den 25. marts med Mikkel Schønning Sørensen, senior projektleder i Science City Lyngby og Ole Stahl, tovholder for Netværk for Skole, Uddannelse og Virksomheder og ansat i Haldor Topsøe, som vil præsentere resultaterne af en ekstern evaluering af Science Festival. Evalueringen er fra 2020 og fokuserer på, hvilket udbytte lærerne får ud af skole-virksomhedssamarbejderne. Evalueringen blev finansieret af Teknologipagten. Konsulentvirksomheden Niras lavede evalueringen.

Er du nysgerrig efter at viden mere om Science Festival, hvordan vi tilrettelægger skolevirksomhedssamarbejderne, og hvilket udbytte lærerne får ud af skole-virksomhedssamarbejderne har vi samlet alt materiale på Science Festivals hjemmeside.

Om Big Bang
Big Bang er Danmarks største naturfagskonference og -messe. Den er for alle, der underviser, formidler eller forsker inden for det naturvidenskabelige felt både i grundskolen, på ungdomsuddannelserne og på de videregående uddannelser.

På Big Bang-konferencen mødes over 1.500 deltagere til to overraskende og udviklende dage med et væld af spændende oplæg, workshops, aktuelle keynote-speakers, summende messestemning, inspirerende værksteder og konkrete ideer til udvikling af undervisningen i naturfag og de naturvidenskabelige fag.

Big Bang er en årligt tilbagevendende konference, der er vokset støt år for år. Her mødes deltagerne på tværs af uddannelsestrin og får forståelse for hinandens viden, undervisning og udfordringer. Det kan bidrage til progressionen op gennem uddannelsessystemet til gavn for både elever og underviserne selv.

Big Bang skaber også en ramme for videndeling og arbejder for at understøtte den videndeling og udvikling af praksis, der foregår lokalt på institutionerne og i kommunerne.