Start-ups i RetailTech Lab

Tredje runde

Zoles er en dansk virksomhed, dedikeret til at give os alle en oplevelse af øget komfort og præstationsevne, når vi går og løber.De har sat fokus på fodtøjet og vil give alle en mulighed for at få individuelt tilpasset fodtøj efter behov.Deres indlægssåler 3D-designes og produceres ud fra dine mål og behov samt typen af de sko, du skal bruge dem i. Læs mere om Zoles.

Justface Retail er en dansk AI-virksomhed, som tilbyder nøjagtig indsigt i forbrugernes adfærd, når de handler i jeres fysiske butik. Justface Retails platform anvender proprietær AI og biometriske metoder til at klassificere forbrugerne og deres adfærd når de opholder sig i jeres fysiske butik. Vi kortlægger individers adfærd ud fra specifikke kendetegn, og vores transparente AI-platform er programmeret til at kunne registrere bl.a. køn, alder, etnicitet, antal besøgende og deres adfærd ved hjælp af adskillige AI-algoritmer. Læs mere om Justface Retail.

Globeteam

Ka-ching er en cloudbaseret omnichannel mobil POS-løsning, der gør det muligt for ekspedienter at sælge fra hele produktkataloget. Ingen kunder, der ønsker at købe, forlader butikken tomhændet. Læs mere om Ka-ching.

Coalescent Mobile Robotics (CM-Robotics) er en Odense-baseret, robot start-up, der blev initieret i 2018 af en gruppe ingeniører. Med mange års erfaring kendte de potentialet, som mobile robotter har i at hjælpe med at skabe økonomisk vækst og øge arbejdsstandarder for mennesker på tværs af industrier over hele verden. Vi tilbyder en bred tilgang indenfor retail til at øge effektiviteten af supermakeders interne processer. Vores system består af en flåde af autonome mobile robotter, der kan bruges til at automatisere alle transportområder i butikken. Læs mere om CM-robotics.

Yodaway

On the Spot

Appstract

Anden runde

Service Lovers har udviklet en ny teknologi inden for realtids-kundetilfredshed. De har skabt nemme og hurtige in-store standere, der får kundernes umiddelbare vurdering og feedback, mens de er i butikken. Kunden kan give en bedømmelse af oplevelsen med et enkelt klik og uddybe gennem multiple-choice og yderligere kommentarer. Personlige anbefalinger kan gives via in-store standeren, hjemmesiden og deres app direkte til den enkelte frontline-medarbejder. Ledere, kolleger, kunder og andre brugere kan “like” og kommentere anbefalingerne, og dermed bidrage yderligere til en motiverende form for anerkendelse som personalet ikke har oplevet før. Læs mere om Service Lovers.

Porto Cork er en dansk virksomhed, der arbejder med kork. De har deres hovedkontor i Portugal, som er et verdens førende lande til at producere kork. Kork er et bæredygtigt materiale, da det er en naturlig CO2-indsamler. Porto Cork  bruger kork til at designe butiksinventar og møbler, der er praktiske, elegante og bæredygtige. Læs mere om Porto Cork.

3D-Foto.dk har specialiseret sig i visuel markedsføring og sociale medier. De hjælper virksomheder med at bruge Google, LinkedIn og Facebook til at skabe mere forretning. Det gør de blandt andet ved at lave indendørs google streetview til butikker. Idéen bag er at skabe et større indblik i din butik. Det indebærer blandt andet en 360 graders fotoserie af din butik, som uploades i google maps. Tag på visuelt besøg i RetailTech Lab.

Spotly er en online platform, hvor du kan leje og udleje plads ned til én kvadratmeter. På spotly.co kan du udleje alt fra en væg i en café eller en hylde i en butik til hele lokaler, eventhaller og studio spaces. Du kan leje spots for bare én enkelt dag. Spotly tager sig af papirarbejdet og betalingen. Retail har brug for nye koncepter for at holde sig relevant for sine kunder. Spotly gør det nemt for butikker at få spændende nyt indhold fra brands, kreative & webshops samtidig med, at de får en ekstra indtægt. Læs mere om Du kan læse mere om Spotly her.

Zafari Labels har opsat fremtidens prøverum i lab’et. Systemet hedder Magic Mirror (AdvanMirror), og er et produktanbefaling og krydssalgssystem til fashionbutikker. Det interaktive system bruger RFID-teknologi og en berøringsskærm integreret med et spejl for at forbedre kundeoplevelsen hos kunden i prøverummet. Udover at man som kunde kan bruge spejlet som normal refleksion, så kan man også se billeder af de produkter, man har med i prøverummet, detaljerede oplysninger om disse produkter og modtage produktanbefalinger direkte fra spejlet. Kig forbi lab’et og test de nye interaktive funktioner af.

ATEA har skabt en løsning til det intelligente udstillingsvindue. For at give en bedre 3D-effekt af det klassiske udstillingsvindue har man her skabt en anordning, der kan projektere produktvideoer op på intelligent glas. Glasset bliver periodevist transparent, så den fysiske udstilling bag glasset vil kunne ses. Intelligente udstillingsvinduer har dokumenteret effekt i at fange brugerens opmærksomhed og interesse i produktet. Læs mere om ATEA her. 

Første runde

Zliide har lavet en intelligent tag til tøj, der både fungerer som en sikkerhedsanordning, og samtidig gør det muligt for kunden at købe produktet direkte i prøverummet. Ved hjælp af Zliide’s app kan man ved et tryk på en knap på tøjtagget se mere om produktet, og ved et hurtigt swipe kan man købe tøjet, hvilket samtidig afmonterer tagget, som derfra kan tages af. Man kan så hurtigt og nemt undgå køen ved kassen og forlade butikken med sine nye varer. Læs mere om Zliide.

ESRI – Geoinfo har udviklet en løsning til butiksejere, som ønsker at udvide med en ny butik. Geoinfo har igennem en software gjort det nemmere at finde det mest ideelle sted at placere sin nye butik. Geoinfo tager højde for befolkningstilvækst og målgruppe, og ved hvor købestærk befolkningen er i alle områder af Danmark. Ved hjælpe af big data og statistiske sammenligninger finder Geoinfo den bedste placering for den enkelte butik. Derudover benytter de data fra boligmarkedet, så man via samme software også kan finde ledige butikslokaler lige til at overtage. Læs mere om Geoinfo.

Audiowise har udviklet en retningsbestemt lyd, der bliver aktiveret, når man står under deres højtaler. Højtaleren kan give målrettede informationer eller skabe en stemning gennem lyd, som aktiverer forbrugeren på en helt ny måde. Audiowise imødekommer et nyt element i detailhandlen, som gå ud ud på at integrere flere sanser, når man handler. Læs mere om Audiowise.

Orckestra har lavet en software og et fysisk produkt, der gør det muligt som kunde selv at finde information om et produkt. Man placerer det produkt man gerne vil have information om på en platform, som så viser fx lagerstatus, farvemuligheder, størrelser, osv. Ved hjælp af AI-teknologi kan man desuden kommunikere med deres chatbot, som hurtigt kan komme frem til det rette produkt, skabe mersalg og finde varen frem til kunden ude fra lageret i løbet af ingen tid. Man kan dermed også købe produktet direkte fra deres stander. Det sparer personalet en masse tid, som i stedet kan bruges på at yde mere service i butikken. Læs mere om Orckestra.

NETS har gennem deres innovations hub skabt et produkt, der skal hjælpe fremtiden restauranter, kaffebarer, mm. til at få brugeren til hurtigt at kunne bestille det de ønsker. Gennem ansigtsgenkendelse kan deres skærm aflæse, hvad personen der kommer ind tidligere har bestilt, hvilket gør det nemmere for forbrugeren, hvis man bare ønsker at bestille det samme som sidst, eller ønsker at lave ændringer i tidligere ordrer. Læs mere om NETS.

Zafari Label har udviklet en løsning, der skal komme den stigende returneringssvindel både online og i fysiske butikker til livs. Løsningen er en sikkerhedsplombering, der sidder på tøj og sko. Plomberingen er designet, så den ikke kan aftages uden at gå i stykker. Derved kan man som detailhandler sikre sig, at køberen ikke har brugt tøjet i en kort periode og efterfølgende returneret det. Løsningen afhjælper således at andre brugere ikke køber tøj, der allerede er blevet brugt af andre. Læs mere om Zafari Label.

Delfi Technologies udvikler elektroniske hyldeforkanter og skilte, der gør nemmere at udskifte priser, køre tilbud og give informationer, som tidligere ikke har været muligt. Designet fra hvert skilt kan ændres og tilpasses til det produkt det skal informere om. Det giver et nemt og elegant showcase-element, som nemt kan implementeres i alle slags detailhandler. Læs mere om Delfi Technologies.

EASYShopper har lavet en maskine, der kan løfte din fulde indkøbskurv op til kassebåndet, så man som forbruger ikke behøver at tage ét produkt ad gangen op fra kurven. Dette sparer både tid for forbrugeren, og gør kundeflowet hurtigere. Derudover har produktet en positiv effekt for de over 1 mio. danskere, som lider af gigt eller andre muskel- og skeletsygdomme, og derfor har svært ved at løfte en indkøbskurv. Læs mere om EASYShopper.

Ivensa har lavet en software, der kan tilsluttes alle slags kameraer, og som analyserer personer, der indtræder i en butik. Softwaren gør det nemlig muligt at se kundens alder og køn, som man kan bruge til at lave mere ”targeted” marketing. Det gør det også nemmere for butikkerne at se, hvornår særlige målgrupper besøger butikken og se, hvornår flowet i butikken er størst. Læs mere om Ivensa.

ZoneOffer er en personlig shopping-agent, som udsender tilbud, når du nærmer dig dem. ZoneOffer er en app, som registrerer din placering og giver dig tilbud ud fra, hvilke butikker du er i nærheden af. Som butiksejer bliver dine tilbud automatisk pushet ud til kunder, der går forbi din butik. Man kan desuden udsende eksklusive og personlige tilbud til de kunder, som følger din butik, så de ikke glemmer, hvor fantastisk lige præcis din butik er. Som ZonePartner kan du optimere dine tilbud, så kunderne får dem når det er relevant. Læs mere om ZoneOffer.

GoDogo er den eneste startup, der direkte fokuserer på slutbrugeren. GoDogo har lavet en interaktiv fysisk og digital platform, der har til opgave at aktivere og træne din hund, når du ikke selv er hjemme. Ved hjælp af sensorerer og kameraer kan du kommunikere direkte din hund, mens du er på arbejde. Når hunden udfører en aktivitet korrekt, vil en lille anordning give hunden en godbid. Læs mere om GoDogo.

SuperSellerS udvikler tøjbøjler, der er lavet af enggræs og genbrugsplast samt 100% bionedbrydelige poser. Bæredygtighed er et stort fokus i RetailTech Lab, og SuperShopperS’ produkter er med til at sikre, at kunder går fra lab’et med en god samvittighed. SuperSellerS

Ubiqisense har, i forbindelse med COVID-19, skabt en social distancing software, der kan implementeres på alle overvågningskameraer. Her kan man se, hvis en gruppe mennesker står for tæt samlet. Dette vil så give en besked til en vagt, der kan informere gruppen om at holde afstand. Læs mere om Ubiqisense.