Netværk for Kommunikation

Vidensbyfortællingen som fælles brand

Netværket har til formål at sikre formidling af Lyngby-Taarbæk som Vidensby ved opbygning af en fælles Vidensby brand-identitet samt løbende gensidig orientering om udviklingen i byen.

Medlemmernes kommunikationsansvarlige har i netværket en unik mulighed for dels at samarbejde på tværs af sektorer og brancher, og dels at drage nytte af hinandens viden og erfaringer med kommunikative udfordringer og problemstillinger. Netværket har bl.a. fokus på:

  • Sparring omkring aktuelle kommunikationstiltag og -udfordringer hos repræsentanter i netværket
  • Orientering om emner og indsatser i Vidensbyen i en kommunikationssammenhæng
  • Vidensdeling og erfaringsudveksling mellem kommunikationsfaglige personer

Netværket er i særdeleshed optaget af:

  • Muligheder og fordele ved at engagere sig i udviklingen af byen – kommunikationsindsatser i den sammenhæng
  • Fælles Vidensby brand – hvordan får vi udbredt kendskabet til Vidensbyen og hvordan skaber fortællingen værdi for medlemmerne?
  • Hvordan engageres der internt i medlemsorganisationerne?
  • Vidensbyens kommunikationsstrategi
  • Formidling af Vidensbyens vision, projekter og resultater, herunder valg af kanaler
  • Information fra Vidensbynetværkene
  • Samarbejde om presseindsatsen

Medlemmer repræsenteret i netværket

Aquaporin | Black Network | Bristol-Myers Squibb | Cobham | Copenhagen Business Academy | COWI | Det Grønne Område | DTU | Dyrehavsbakken | Geo | Jan Nygaard | Jyske Bank | Lyngby Boldklub | Lyngby-Taarbæk Kommune | Magasin du Nord | Maskinmesterskolen København | Maxgruppen | Microsoft | Nordea | Novozymes | Scion DTU | Sinatur Hotel Frederiksdal | Sprogcenter Hellerup | Tryghedsgruppen | Visma Consulting

DTU bakker op omkring Vidensbyens vision om at skabe et unikt samarbejde i området. Lyngby skal også være stedet, hvor de studerende bor, går på café, køber bøger, dyrker sport, går til koncerter og sætter deres positive præg på bybilledet. En ægte universitetsby, kombineret med handel, kultur og internationale arbejdsmuligheder.


Tine Kjær Hassager, Head of Corporate Communication – DTU